LeanGame groeit. We stellen het LeanGame team aan je voor. Vandaag Hilco Wink, een van onze oprichters. Hilco heeft een vrouw en 2 kinderen, is al 20 jaar bezig met het verbeteren van processen en heeft een passie voor spelletjes.
Kun je ons meenemen naar het ontstaan van LeanGame?
Met LeanGame lossen we een probleem op waar we in de praktijk tegenaan lopen. Collega’s wilden een leangame doen in hun digitale trainingen, maar die was er simpelweg niet. In mijn omgeving zag ik meer mensen met dit probleem, maar niemand met een oplossing. Toen hebben we de LeanGame in Trello ontwikkeld. Positieve reacties gaven de doorslag om door te gaan.
Wat maakt voor jou een goede game?
Een goede game is competitief. Een serious game is geslaagd als mensen na afloop van de training veel geleerd hebben en meer plezier hebben gehad dan ze van tevoren hadden verwacht!
Ik heb veel training gegeven en zorgde altijd voor een spelelement. Het leren gaat dan echt vanzelf: het zijn de leuke dingen die mensen onthouden. Ik geloof sterk in de toekomst van serious gaming: het is de natuurlijke manier van leren, waarbij je een serieus doel op een leuke manier kunt bereiken.
Wat is je belangrijkste rol?
Ik vind het leuk om me bezig te houden met de ontwikkeling van de game en de filosofie daarachter. Ik heb een passie voor spelletjes dus dat is waar ik me graag mee bezig houd, zowel het concept als de technische kant. Ik heb al meerdere serious games ontwikkeld, dus neem daar veel ervaring in mee.
Waar geniet je van?
Ik geniet heel erg van de snelheid en de teamspirit. Iedereen is enthousiast en ik zie heel veel vooruitgang. Dat motiveert me om extra gas te geven. Ook krijgen we veel spontane, positieve feedback. Dat is echt boven mijn verwachting.
Wat is je droom met LeanGame?
Uiteindelijk wil ik dat LeanGame een toonaangevende serious gaming partij wordt. De LeanGame is nog maar het begin!