Goedemiddag Philip!
Om te beginnen: hoe ervaar jij het ontwikkelen van de game?
We maken bij LeanGame niet alleen iets praktisch. Wij creëren met technische snufjes een ervaring voor de klant. De klant wil iets hebben wat leuk is, inspireert en werkt. Dat vergt veel creativiteit.
Omdat je een leerervaring verzorgt in plaats van ‘zomaar’ een spelletje, hebben we heel veel kleine features en functionaliteiten in de game geprogrammeerd. Dat lijkt makkelijker dan het is: alle details in het spel moeten kloppen, met elkaar samenhangen en bijdragen aan het leerdoel.
Wat vind je zo leuk aan het programmeren?
Als ik de game laat zien aan het team! Wij passen als developers steeds kleine dingetjes aan, maar het team ziet de grote veranderingen. Iedereen is dan blij.
Niets werkt aan het begin en het is nooit af. Programmeren is een soort oneindige puzzel waarvoor je steeds maar weer naar nieuwe oplossingen aan het zoeken bent.
Waar ligt de focus in jouw werk?
Ik houd me vooral bezig met de rol van de spelbegeleider. Ik denk altijd goed na wat hij of zij nodig zou hebben: wat kan ik programmeren om het makkelijker te maken? Alles wat de spelleider wil, moet werken en kunnen!
We verbeteren de spellen voortdurend. Onze LeanGames zijn geen technische producten, maar nemen de spelers echt mee in een verhaal. Met elke nieuwe feature komt het verhaal beter tot leven. Een goede game heeft geen uitleg nodig, is interactief en het verhaal klopt!
De creatieve kant is nieuw voor mij. Ik krijg veel ruimte om daarin te leren. Tot nu toe kunnen we alles maken, wat we willen maken!
En wat is de ultieme test?
Als de spelers plezier hebben!
Tot slot: wat zijn jouw plannen voor het komende jaar?
We gaan het speelse element nog verder versterken. De komende tijd gaan nieuwe klanten het spel echt spelen. We gaan veel feedback krijgen en daar verheug ik me op.